زیر آسمان

وب نوشت شخصی سعید اصلانی

زیر آسمان

وب نوشت شخصی سعید اصلانی

زیر آسمان

سلام به وبم خوش اومدید اینجا پاتوق نوشته ها و یادداشت هامه امیدوارم از نظراتتون بهرمندم کنید.

ایران و بحران سوریه در تشییع یک شهید

شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۴ ق.ظ

هژمونی تشییع یک مدافع حرم

همین دیشب بود که دراتوبان یک آمبولانس  را دیدم که با  چنتا اسکورت در حال حرکت بود با پرس و جو فهمیدم یک جوان ایرانی دیگر در سوریه به شهادت رسیده است. حقیقتا در همه این سال ها که بحران سوریه آغاز شد با دیده شک به آن نگاه کردم فتنه ای بود برای خودش با این داعش هم در واقع دیگر شوربای خاورمیانه تکمیل شد.

یکی دوسال پیش در همان ابتدای بحران ها قبل از آنکه نیرو های ارتش آزاد با بشار اسد اعلام جنگ کنند من دو تصویر را کنار هم گذاشتم یکی نوشته بود تنکس راشیا و دیگر یک پرچم عربستان در دستش بود حقیقتا مردم سوریه هرچیزی که آن روز ها میخواستند این را نمیخواستند که کشورشان به وضع امروز دچار شود.

به نظر خود من هم یک دیکتاتوری قدرتمند و منظم بسیار مفید تر از دموکراسی های ضعیف امروزی است. صدام ( گرچه ظلم های زیادی به مردم ایران و حتی مردم عراق کرد) توانسته بود یک دیکتاتوری منظم را در عراق حاکم کند جنگ های داخلی برای سالها برچیده شد رفاه نسبی بر مردم حاکم بود. یکی از کارهایی که بعد از صدام آسیبش به ایران هم رسید یکی همین ریز گرد هاست صدام سالیانه بیابان های عراق را مالچ پاشی میکرد که این کار به نفع ایران نیز بود. اما شما در کنار این دموکرات ترین کشور جهان را بگذارید... آمریکا

آمریکابدهکاراست . بدهکار از آینده خرج میکند ... یکی حساب کرده بود اگر میانگین حقوق سالانه هرآمریکایی n باشد و این عدد هنگفت بدهی را تقسیم بر جمعیت آمریکا کنیم می بینیم که برای چند نسل آینده مردم آمریکا برای تمام عمرشان هم کار کنند نمی توانند این مبلغ را بپردازند.حالا این قوی ترین دموکراسی دنیاست فکر کنید در مراکز فساد سیاسی در پاریس و رم و آتن و ... چه ها که نمیگذرد.

اشکال من نه به مردمی است که علیه بشار اسد قیام کردند و نه به ارتش آزاد که اقدامات مسلحانه را شروع کردند. اشکال من نه به شهدای مدافع حرم است که ناموس شیعه (حرم اهلبیت) رادر خطر دیدند و انصافا ازجان مایه گذاشتند و اجرشان با صاحب امرشان. اشکال من نه به بشاراسد است و کسانی که میخواهند یا نمیخواهند او در قدرت بماند.

اشکال من به مسئولینی است که قدرت تصمیم گیری داشتند و هشت سال جنگ فرسایشی را به کشور تحمیل کردند. و اکنون نمیدانم این جنگ نیابتی را کی تمام خواهند کرد. سخنان موافقان جنگ های نیابتی را شنیده ام.

-آقا در سوریه و عراق نرویم جلویشان فردا باید در تهران با آنها بجنگیم.

حرفتان متین و کاملا هم تایید میکنم اما دیروز شرایطی بود که میشد همان جنگ نیابتی امروز شروع نشود. دیروز میشد کاری کرد که زبده ترین خلبانان جهان از نیروی هوایی ایران بروند و در عملیات ها شرکت کنند نه اینکه جوانان زبده وطن را بفرستیم جلو توپ و خمپاره داعش و النصره و ختی خودی ها.

امروز در این هژمونی تشییع به این فکر میکردم که خون این جوانان به واقع بر ذمه کیست؟؟الله اعلم

سینالف پنجم تیر 94

۹۴/۰۴/۰۶

نظرات  (۴)

جنگ هشت ساله(دفاع مقدس) یک دفاع مقدس بود که اتفاقا نباید اینگونه پایان میافت..
چرا که امام فرمود که باید صدام مجازات شود..
و شعار "جنگ تا رفع فتنه ازعالم" هم کلام امام بود..
شما چگونه به خود اجازه میدهید که به این راحتی و البته کاملا از سر نادانی و بی منطق هشت سال دفاع مقدس را زیر سوال ببرید؟؟
بهتر کمی مطالعه کنید درباره همین زمان هشت سال بعد اظهار نظر مخالف نمایید

پاسخ:
ممنون از نظرتون من در مسائلی چالشی تر از این هم با دوستان مخالف صحبت کردیم و هیچ گاه به هم توهین نمیکنیم.
شما از کجا میدونی مطالعه من کمه یا زیاد یا هرچی 
من معتقدم در یک جنگ هشت ساله که دیکتاتوری حزب بعث با تجاوز به حریم کشور من اون رو آغاز کرد کسانی بودند که آتش بیار معرکه بودند. اتفاقا شما در مورد قطعنامه و حوادث قبل و بعدش مطالعه کن امام خمینی صحبت های زیادی کردند و متاسفانه امروزه خیلی هاشون تحریف شدن مثل قضیه صدور انقلاب که عده ای فک کردن منظور کشور گشایی هست.امام خمینی کسی هست که میگه کسی که قانون را قبول ندارد غلط میکند قانون را قبول ندارد. این فرد بیاید و به قوانین جنگی قوانین مرز و قوانین دیپلماسی پشت کند و به کشور گشایی دست بزند تا صدام ادب شود؟ جنگ هشت ساله ایران و عراق فرسایشی بود و هر روزش به کشور لطمه میزد مثل همه جنگ های فرسایشی در هر جای دنیا ( مثال سوریه) در جنگ های فرسایشی همیشه هر دو طرف ماجرا(کمابیش) مقصرند. این یک اصل است.

۱۷ آذر ۹۴ ، ۰۹:۴۰ محمود علوی
اگر مطالب و نظرات وبلاگ من را خوانده باشید متوجه می شوید که در مورد سوریه چه نظری دارم. من قبل از سفر به خارج، در دوران دانشجویی و فعالیت های عدالتخواهی و حمایت از فلسطین و غیره، بسیار نسبت به رژیم موروثی سوریه نگاه منفی و مخالفی داشتم. بله عقلا درست نیست یک کشور دست خاندانی باشد و دیکتاتوری اداره شود. اما بعدا که به سوریه رفتم و در لبنان سوریه ای های زیادی را دیدم و حرف زدیم، متوجه شدم اشتباه می کردم. حکومت سوریه، رفاه نسبی مناسبی برای همه مردم فراهم کرده بود و برخلاف کشورهای عربی دیگر، صاحاب کشور، به ثروت اندوزی و چپاول منابع و ثروتهای کشور دست نزده بود. سوریه تنها کشوری است که در این منطقه خدمات اب و برق را به شکل کافی و ارزان در اختیار مردم قرار داده است. صنعتش را با تکیه بر توانمندی داخلی تقویت کرده و به کشورهای همسایه صادرات می کند. تحصیل با هزینه اندک و گاه رایگان انجام می شود و برخی لبنانی هایی که توانایی سفر به آمریکا اروپا برای تحصیل نداشتند به سوریه می رفتند. رییس جمهور آن، با رای گیری انتخاب می شود و علاقه ی مردم به او رای بالایی برایش به همراه دارد. بین پادشاهان بی بته و بیسواد منطقه، تنها کسی است که دکترا و تحصیلات دارد. برای همین ها هم بود که پادشاهان عربستان و قطر بشدت از او متنفر بودند و به وی حسادت می کردند. اشکال بشار اسد این بود که قوم گرا نبود. همسری سنی گرفت و سنی ها را داخل ارتش به مناصب بالا رساند. همانها وی را فروختند و باعث خیانتها و عقب نشینی ها در ارتش شدند.
ریشه دشمنی اعراب و غرب با نظام سوریه، مقاومت او در برابر اسراییل است. همین و بس. هیچکس دلش برای مردم سوریه نسوخته بود همانطور که برای مردم بحرین و یمن و عربستان دلشان نسوخته. همانمطور که می بینیم مردم را به بدبختی کشیدند تا بشار اسد را به زیر بکشند. اما مقاومت مردم و حمایتشان از نظام، و همراهی همپیمانان باعث شد وی سرپا بماند.
در مورد جنگ خودمان من هم عقیده دارم باید زودتر تمام می شد اما فکر می کنم وقتی کل دنیا بر علیه ما بوده اند تا نابودمان کنند، هشت سال مقاومت و اثبات قدرت و بقا، کار بسیار بزرگی هست. همه همان کشورها بعدا آمدند با ما رابطه برقرار کنند. چون در دنیای جنگل، احترام به کسی می گذارند که قوی باشد. در بحث سوریه و لبنان هم بالاخره جنگی هست. اگر ما کمک نکنیم، خودمان با هزینه بسیار زیاد باید دخالت بکنیم. اتفاقا معتقدم جنگ نیابتی ما، یعنی کسانی که به نیابت از ما می جنگند خیلی بهتر از خودمان می جنگند. آن جنگ و این جنگ را ما شروع نکرده ایم که بخواهیم تمام کنیم. در دنیای امروز حتی کسی که شروع کننده جنگ باشد هم نمی تواند پایان آن را تعیین کند. چه برسد به کسی که مورد هجوم واقع شده.
پاسخ:
اون متن از روی دل سوختگی است که نوشتم کاش اینگونه نمی شد تا کسی کشته نشود. به راستی هم کاش کسی کشته نمی شد. ممنون از نظرتون واقعا برام با ارزشه
۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۰:۲۵ پرهام رحیمی

مشکل اعتراض مردم نیست.

مشکل دخالت خارجی ها در سوریه،بحرین،یمن و ... است.

مگر اعتراضات در قاهره سرکوب نشد؟

اما چرا آنجا شاهد داعش نبودیم؟ تا زمانی که یکی از افکار از حمایت حتی اقیلیتی از مردم برخوردار است چنین اتفاقاتی نمی افتد.

دیشب با دوستی صحبت می کردم که از عربستان در این قضایا دفاع می کرد.

به او گفتم بی طرف به هر جنگ بلند مدتی نگاه کنی میبینی دو طرف مقصرند.

جوانان از هر دو سو کشته می دهند و این قدرت است که تغییری نمی کند.

هر جنگی به همان مقدار که نتیجه حرص و طمع قدرت طلبان است به هم اندازه نتیجه انفعال مخالفان جنگ است.

پاسخ:
دقیقا موافقم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی