زیر آسمان

وب نوشت شخصی سعید اصلانی

زیر آسمان

وب نوشت شخصی سعید اصلانی

زیر آسمان

سلام به وبم خوش اومدید اینجا پاتوق نوشته ها و یادداشت هامه امیدوارم از نظراتتون بهرمندم کنید.

یادداشتی بر کتاب سمفونی مردگان

پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹ ب.ظ

نویسنده: عباس معروفی

سمفونی مردگان در نظر سنجی های مختلف جزو مطرح ترین گزینه های موجود بود و شاید در چندین نظر سنجی محبوب ترین رمان های ایرانی شناخته شود. از همین رو علاقه مند شدم تا آنرا بخوانم به جرئت می توان گفت یک رمان فاخر است با سبک نوشتاری که در نوع خود بی بدیل است برای درک کامل باید همه ی حواس و روح خود را معطوف شخصیت های آن کنید. بقول نویسنده داستان روایت مردگانی است که زندگی می کنند اما روح مرگ در همه ابعاد زندگیشان دیده می شود. دنیایی که در آن زیبایی ها می توانست زیبایی ها موج بزند اما شخصیت ها (که گوشه ای از همین جامعه ی ما در زمان مکانی کمی آنطرف تر می زی اند.) تصمیم گرفته اند داستان را خاکستری کنند.

در کنار فن نگارش فوق العاده  و روایت بی بدیل آن داستان یک خانواده اردبیلی در میانة سال های 1320 تا 1335 را روایت می کند. دست تقدیر و خلقیات بازیگران اش آن را به ورطة حوادث مختلف می کشاند. مطالعه آن برای لذت بردن و برای تفکر توصیه می شود.

بانه - 97/10/25

۹۸/۰۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی