زیر آسمان

وب نوشت شخصی سعید اصلانی

زیر آسمان

وب نوشت شخصی سعید اصلانی

زیر آسمان

سلام به وبم خوش اومدید اینجا پاتوق نوشته ها و یادداشت هامه امیدوارم از نظراتتون بهرمندم کنید.

یادداشتی بر کتاب دختر شینا و کتاب یادت باشد

دوشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۰۲:۴۰ ق.ظ

 

دختر شینا روایتی خواندنی از داستان پشت جبهه هاست. آنجائیکه احساسی ترین ابعاد جنگ را نظاره می کنیم تصویری از تبدیل شدن یک پسر روستایی به یک سرباز ایدوئولوژیک و فرمانده جنگی و سپس بازخوانی داستان عشق او از زبان همسرش ، داستان چندین فرزند "قدم خیر" همسر شهید که در روز های سخت و تنها را در غربت همدان که شما را با خود همراه می کند.
می توان گفت این کتاب همزاد کتاب یادت باشد است. زمانی که 30 سال پس از آن روز ها جوانی از شهر قزوین با دختری که عاشقش است ازدواج می کند.در اوج روز های زندگی مشترکشان  تصمیم می گیرد به جبهه های شامات برود و گویی چندین سال در سختی قدم خیر را در عرض 2 هفته تحمل می کند. در خود کتاب یادت باشد هم به این تشابه اشاره می کند که آنجا که خود شهید حمید سیاهکالی مرادی  کتاب دختر شینا را مطالعه می کند و با اشک می گوید که مطالب این کتاب شبیه زندگی آنهاست. شاید می دانست انتهای داستان نیز شبیه زندگی آنها باشد.
بقول برادرم این هردو کتاب مناسب کتاب خوان هاییست که حوصله کتاب های پیچیده را ندارند و دلشان می خواهد با داستانی ساده روان و شیری هم با پیچ خم های زندگی 2 شهید آشنا شوند و هم داستانی شیرین خوانده باشند.
زندگی ما به راستی چقدر شبیه این شهداست. پس چه زمانی باید به خودمان بازگردیم؟
97/10/3

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی